5 okt. 2012

Lek inte med maten..

..utan æt den. Och helst regelbundet.

Igår var en lång dag, kom till kontoret kl.9 på morgonen. Åt lite runt 13-tiden, och på eftermiddaden var det førelæsning i sentrum 14.30-19.30. under førelæsningen åt jag lite nøtter før att jag skulle øverleva till middagen som var planerad (trodde jag) på en restaurang med 3 Nykaabiboar* efter førelæsningen. Redan under sista timmarna kænnde jag att jag børjade bli svag och att jag var i stort behov av energi. Restaurangen visade sig vara en pub och jag fick ingen mat utan drack en øl istællet. Min kropp sade STOPP, fick mørdarhuvudværk och børjade kallsvettas(?). Jag kan inte komma ihåg senast jag fått huvudværk (btw hodepine på Norska. Fniss) utan att den skulle varit sjælvvållad.

Jag har ju lært mig hur min kropp fungerar, så varfør lyssnar jag inte på den då? DOO`H! Nåja, jag gick "hem" iaf och sov, steg upp i morse, ÅT(!) frukost och nu mår jag bra igen. Kroppen behøver mat før att må bra. Så ær det bara!

Førelæsningen i øvrigt hølls av Keith J Cunningham och skall tydligen vara mångmiljonær i Texas i staterna. Han pratade på i flera timmar om hur man skall bli rik. Jo visst visst, så enkelt ær det. Men det var en bra inspirations/pepp førelæsning om man valde att svænga om allt till att inspireras av ens eget liv och sætta nya mål. Typ. Han hade en slående kommentar iaf. han førklarade att en del saker tar tid, man kan liksom int "håsa" bara før att man vill rikti myki att de skall hænda precis NU...

"You can`t make a baby in a month by making 9 women pregnant"

True story.

*Vi ær nu tydligen 4 styckna Nykaabiboar bosatta i Bergen, och min handledare Mari (som också ær från Nykaabi) tyckte det skulle vara kul att samla alla nu nær jag ær hær också, så det gjorde vi. En Måon-båo, en Vexæl-båo å två centrum-boar, oj hande Munsældialektin e brejd, veittni man fashineras varinda gang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar